onsdag 10 februari 2010

City Gross

Förra helgen var vi några stycken och såg Snabba Cash på bio, men det är inte vad detta inlägg skall handla om. Utan istället tänker jag skriva några ord om den reklam jag såg för City Gross före filmen började. Länken leder till en form av reklamfilmen. Den på bion började den med lastbilen och stoppa matfusket och det var mindre ungdomar och mindre prat.

City Gross Reklamfilm

Det som retade mig var slutklämmen på filmen, "för er som vill ha mat utan e-nummer". Inte samma slutkläm som på deras hemsida dock, kanske de har tänkt till. Detta retar mig eftersom e-nummer är en förteckning över olika ämnen som exempelvis magnesium eller citronsyra.

E-nummer

E-nummer är därmed inte alls per definition något farligt och skadligt för konsumenten, utan City Gross spelar på svenskens rädsla och okunskap och det stör livet ur mig. Hade jag handlat där så hade jag slutat för att försöka visa mitt ogillande, men eftersom jag inte handlar där får jag trycka det ut i text istället och med detta skall jag hälla i mig massor av e-nummer. Mums! De är allt goda, dessa siffror City Gross försöker skrämma oss med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar