tisdag 8 december 2009

My bucket list

Jag har väldigt länge varit sugen på att se Sissel Kyrkjebö i en julkonsert. Hon är otroligt duktig. Så nu kom chansen och jag tog den. I söndags kunde jag bocka av ytterligare en sak från min bucket list. Jag har nu sett en julkonsert med Sissel Kyrkejbö. Med sig hade hon en norrman, Odd, Orsa Spelmän och The Real Group. De var alla mycket duktiga, men Sissel framför allt har en enastående stämma. Jag är mycket glad att jag drog med min fästman på detta.

Dock... föreställningen beräknades vara 3 h inkl. paus. Vi var där i 2 h och 40 min inkl. 30 min paus. Så den faktiska speltiden var inte så lång, räknar man då bort alla framträdanden som bara var med "övriga" artister så blev det väldigt lite Sissel. Hon inledde med Jul, jul strålande jul och avslutade med O helga natt, men förutom det så sjöng hon inte några direkt kända jullåtar. Det saknade jag. Sen saknades det också atmosfär. Det var inget i hela lokalen, varken i arenan eller på scen som ens antydde att det var jul. Det saknade jag också, så i förhållande till biljettpriset så förväntade jag mig helt enkelt mer. Jag är dock nöjd och hade biljetterna inte varit så dyra så hade det spelat mindre roll. Oavsett så är jag en trevlig erfarenhet rikare och det glädjer mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar