onsdag 11 november 2009

Tack ICA

Jag har noterat det senaste att jag har ätit mindre godis än jag brukar. Först trodde jag att det var ren lathet, jag masar mig helt enkelt inte ner för att trängas. Det är inte värt besväret, men så igår körde jag en kompis och tänkte jag går in och köper mig lite studieuppmuntring så jag orkar plugga halva natten. Förvisso kom jag ut med en apelsinkrokant och en påse ostkrokar, men inget lösgodis och det är det jag brukar köpa.
Jag inser när jag är på ICA att det är faktiskt dem som ligger bakom mitt minskade intag. De har bytt leverantör. Nu finns det inget gott godis att plocka till sig och det kostar 8,90 hg istället för 6,90. Det är ingen stor skillnad, men om jag handlar blir jag dubbelt lurad. Det kostar mig mer än det brukar och det finns inget jag vill ha. Så varför då handla?! Tack ICA, mitt godissug har minskat liksom min magsäck. Kan tänka min tandläkare kommer gilla denna utveckling också och även min plånbok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar